Home bel
Direct contact? Bel 035 - 624 52 96 of e-mail naar info@ivoren-toren.nl
logo

Meer zelfvertrouwen door gezonde glimlach

Een stralende lach zorgt voor meer zelfvertrouwen, zegt bijna 60 procent van 580 ondervraagde Nederlanders. Verder speelt een gezonde glimlach voor 93 procent in meer of mindere mate een rol bij partnerkeuze. Ruim 65 procent van de Nederlanders associeert een gezonde glimlach met schone tanden en voor meer dan de helft is ook een frisse adem van belang. Toch is er bij veel Nederlanders wel wat ruimte voor verbetering op het gebied van mondzorg. Dat blijkt uit Europees onderzoek, uitgevoerd door LISTERINE®.

Mooie lach, meer zelfvertrouwen

Naast uiterlijke voordelen, zorgt een gezonde glimlach volgens bijna 6 op de 10 Nederlanders ook voor meer zelfvertrouwen. Dit geldt in meerdere mate voor vrouwen. Bijna 20 procent van alle ondervraagden denkt dat je met een mooie lach makkelijker contact maakt met andere mensen en 1 op de 10 verwacht dat je vaker lacht als je gezegend bent met een gezonde glimlach. Verder speelt een mooie lach in meer of mindere mate een rol bij partnerkeuze van maar liefst 93 procent van de Nederlanders, slechts 7 procent geeft aan dit helemaal niet belangrijk te vinden. Potentiële partners worden in de ons omringende landen nog kritischer beoordeeld op hun glimlach. Duitsland spant hierin de kroon; daar vindt slechts 0,1 procent het geen probleem als hun partner niet over een gezonde glimlach beschikt.

Goede mondhygiëne is belangrijk
De meerderheid van de Nederlanders zien de voordelen van een mooie lach en een gezond gebit. Toch gaat bijna 40 procent niet regelmatig naar de tandarts of mondhygiënist. Ook in de drie stappen voor een goede dagelijkse mondhygiëne (poetsen, flossen, spoelen) is ruimte voor verbetering. Zo’n 85 procent poetst zijn tanden minimaal dagelijks, maar de helft is geen regelmatig gebruiker van flosdraad of tandenstokers en mondwater wordt slechts door 3 op de 10 ondervraagden met regelmaat gebruikt. 

Marktonderzoeksbureau NovioData heeft in januari 2015 ruim 500 personen ondervraagd in elk van de volgende landen: Nederland, Duitsland, België, Oostenrijk en Zwitserland. De leeftijd van de ondervraagde personen lag tussen de 18 en 65 jaar.

05-06-2015
Snel een website lanceren met Websitemachine