Niet nakomen van een afspraak

Waarom een rekening van uw tandarts?
Helaas komt het soms voor dat een patiënt bij de tandarts zijn afspraak niet nakomt.  Dit kan zijn omdat de afspraak vergeten wordt, maar ook is angst voor de behandeling vaak de oorzaak. Wanneer een patiënt niet komt opdagen in de praktijk wordt meestal even afgewacht. Er kan onverwacht oponthoud onderweg zijn. Als na verloop van enige tijd blijkt dat de patiënt echt niet komt is het bijna in alle gevallen niet meer haalbaar een andere patiënt op te roepen. Dit was nog wel mogelijk geweest indien er minstens 24 uur tevoren een bericht van afwezigheid zou zijn gestuurd. Het gevolg kan zijn dat de tandarts een rekening stuurt voor de verloren behandeltijd.


De Consumenten-bond en de Patiëntenfederatie Nederland vinden het logisch dat de patiënt een rekening krijgt voor de kosten van een  “niet-nagekomen afspraak”.

Medisch Centrum Dudokpark

Hoge Naarderweg 3c | Tel. 035 - 624 52 96
E-mail: info@ivoren-toren.nl

Openingstijden praktijk

Maandag 08.00 - 20.30

Dinsdag 08.00 - 20.30

Woensdag 08.00 - 16.30

Donderdag 08.00 - 16.30

Vrijdag 08.00 - 16.00

Zaterdag 09.00 - 16.00
(om de week)



Nieuws:

21-06-2018
   IJslandse bondscoach: ‘De patiënten praten over voetbal tot ik het zat ben, daarna verdoof ik hen’
11-06-2018
   Zorgsom
18-01-2018
   Minder suiker eten? Deze gewoonte helpt je
04-12-2017
   Snoep verstandig; ook met Sinterklaas?
17-10-2017
   Tandenpoetsen een eeuwige strijd? De Tandenpoes helpt

nieuwsarchief

Medisch Centrum Dudokpark
English Nederlands