Niet nakomen van een afspraak

Waarom een rekening van uw tandarts?
Helaas komt het soms voor dat een patiënt bij de tandarts zijn afspraak niet nakomt.  Dit kan zijn omdat de afspraak vergeten wordt, maar ook is angst voor de behandeling vaak de oorzaak. Wanneer een patiënt niet komt opdagen in de praktijk wordt meestal even afgewacht. Er kan onverwacht oponthoud onderweg zijn. Als na verloop van enige tijd blijkt dat de patiënt echt niet komt is het bijna in alle gevallen niet meer haalbaar een andere patiënt op te roepen. Dit was nog wel mogelijk geweest indien er minstens 24 uur tevoren een bericht van afwezigheid zou zijn gestuurd. Het gevolg kan zijn dat de tandarts een rekening stuurt voor de verloren behandeltijd.


De Consumenten-bond en de Patiëntenfederatie Nederland vinden het logisch dat de patiënt een rekening krijgt voor de kosten van een  “niet-nagekomen afspraak”.

Medisch Centrum Dudokpark

Hoge Naarderweg 3c | Tel. 035 - 624 52 96
E-mail: info@ivoren-toren.nl

Openingstijden praktijk

Maandag 08.00-20.30

Dinsdag 08.00-20.30

Woensdag 08.00-16.30

Donderdag 08.00-20.30

Vrijdag 08.00-16.00



Nieuws:

17-07-2017
   Mondspoelmiddelen; fabels en feiten
11-05-2017
   Ouders weten niet dat mondzorg kind verzekerd is
21-04-2017
   Tandheelkunde terug in het basispakket?
09-02-2017
   10 tips voor een gezonde kindermond
12-12-2016
   Blijf af van mijn tandarts! Teken de landelijke petitie

nieuwsarchief

Medisch Centrum Dudokpark
English Nederlands