Home bel
Direct contact? Bel 035 - 624 52 96 of e-mail naar info@ivoren-toren.nl
logo

Niet nakomen van een afspraak

Waarom een rekening van uw tandarts?
Helaas komt het soms voor dat een patiënt bij de tandarts zijn afspraak niet nakomt.  Dit kan zijn omdat de afspraak vergeten wordt, maar ook is angst voor de behandeling vaak de oorzaak. Wanneer een patiënt niet komt opdagen in de praktijk wordt meestal even afgewacht. Er kan onverwacht oponthoud onderweg zijn. Als na verloop van enige tijd blijkt dat de patiënt echt niet komt is het bijna in alle gevallen niet meer haalbaar een andere patiënt op te roepen. Dit was nog wel mogelijk geweest indien er minstens 24 uur tevoren een bericht van afwezigheid zou zijn gestuurd. Het gevolg kan zijn dat de tandarts een rekening stuurt voor de verloren behandeltijd.

De Consumenten-bond en de Patiëntenfederatie Nederland vinden het logisch dat de patiënt een rekening krijgt voor de kosten van een  “niet-nagekomen afspraak”.

Snel een website lanceren met Websitemachine